donderdag, juni 16, 2011

Oversteken

"Kruisende verkeersstromen en conflicten tussen verschillende categorieën van weggebruikers moeten zoveel mogelijk vermeden worden wegens te gevaarlijk blahblahblah..." .
Hoe uit zich dat in de praktijk?
Aan de Kolonel Begaultlaan tont men alvast hoe het niet moet : op pakweg 300 meter moet je daar, van Herent komend, 4 keer met je fiets de zelfde weg over.
Vooral de vierde oversteek is een juweeltje (strikt genomen steek je hier de Wijgmaalsesteenweg over) : je komt - ploep - uit de dode hoek gedoken van de auto's die volop bezig zijn een gaatje te vinden tussen het verkeer op de Aarschotsesteenweg en die - begrijpelijk - niet ook nog een achteruit kunnen kijken. En je màg je ervoor gooien. Want je hebt, op dat moment immers op de Aarschotsesteenweg fietsend, voorrang. Tof!
Enfin, Schuman en Montgomery befietsen we vingers in de neus, maar oversteek 4 is me te link. En dus fiets ik al enkele jaren na oversteek 2 langs de vaart tot in Wijgmaal, om vandaar via het Lijnloperspad terug op de Aarschotsesteenweg te komen. Hopelijk is de nieuwe brug snel klaar.

Labels:

1 Comments:

Blogger pwbalkan said...

Fluovestje en zwaaien met de armpjes, en heel voorzichtig zijn.

Ik moet naar Holsbeek, dus nog door het tunneltje, dan komt de versmalling onder de brug, de oversteek van de Aarschotsesteenweg, het verkeerslicht van het Vuntcomplex, en als ik dat allemaal heb overleefd, moet ik nog opletten dat ik voor het café iets verderop niet tegen een dronkaard knal die van zijn wagen (!) naar de cafédeur waggelt.

dinsdag, juni 21, 2011 2:23:00 p.m.  

Een reactie posten

<< Home